FocusLoopbaanportaal

Nieuw werk

 
%
Profiel % compleet

Profileren

De arbeidsmarkt is in de afgelopen decennia sterk gedigitaliseerd. Dat heeft grote gevolgen voor jouw presentatie op de arbeidsmarkt. Om niet in de grote massa te verdwijnen is het belangrijk om op te vallen. Dat doe je door te zorgen voor een goed verhaal over jezelf en door uit te leggen wat jou uniek maakt. We noemen dat personal branding. In dit onderdeel van het portaal formuleer je jouw personal brand. Die kun je gebruiken om jezelf onderscheidend te profileren in jouw cv en je LinkedIn profiel. Daardoor word je beter gevonden wanneer organisaties of recruiters op zoek gaan naar een passende kandidaat voor een vacature.
Read less

Hoe formuleer ik mijn personal brand?

Hoe onderscheid ik me van mijn concurrenten wanneer ik werk zoek?

Wat zijn mijn unique sellingpoints?

Hoe maak ik een onderscheidend CV?

Hoe presenteer ik mezelf op LinkedIn?

Hoe formuleer ik kernachtig wat ik te bieden heb?

Hoe zorg ik dat ik door recruiters en werkgevers word gevonden?

Hoe werkt het?
Personal branding gaat niet over jezelf verkopen of beter zijn dan je concurrenten. Wél wil je duidelijk kunnen maken wat jou uniek maakt en waarin jij je onderscheidt van je vakgenoten. Vandaag de dag willen werkgevers namelijk heel precies weten wat je te bieden hebt. De vraag in de arbeidsmarkt is veranderd van algemene kennis en vaardigheden naar specialisme en het kunnen oplossen van specifieke problemen. Met je brand communiceer je dus hoe jij het antwoord bent op de uitdagingen van een nieuwe werkgever. Of, wanneer je als zelfstandige aan de slag wilt, hoe jouw dienst of product voorziet in de behoefte van jouw klant.
Actie
Werken aan je profilering begint met het in kaart brengen van je competenties, rollen, motivatie, kennis en ervaring. Dat zijn immers belangrijke onderdelen van jouw toegevoegde waarde. Daarnaast worden in een krachtige brand vaak waarden tot uitdrukking gebracht. Je ziet dat terug in de branding van veel grote merken. Denk bijvoorbeeld aan de waarde ambachtelijkheid in de slogan Vakmanschap, meesterschap, Grolsch of de oer-Hollandse waarde zuinigheid in '‘s-Lands grootste kruidenier blijft op de kleintjes letten'. Neem dus ook jouw persoonlijke waarden mee in je brand. Gebruik voor het formuleren van je brand de oefening Personal brand of raadpleeg voor advies een van de vele boekjes over dit onderwerp. Vergeet ook niet om de mensen in je omgeving te vragen wat jou uniek maakt. Voor anderen is het vaak veel makkelijker om jouw unique sellingpoints te benoemen dan voor jezelf.
Books

Stef Verbeeck

Personal branding

In 'Personal branding' leggen de schrijvers haarfijn uit hoe mensen sterke merken worden. Aan de hand van concrete tips en beproefde methodes ontdekt u welke aspecten een impact hebben op uw imago.

Huub van Zwieten

Een onweerstaanbaar CV

Met een reeks aan tips, ideeën, voorbeelden en oefeningen wordt de lezer, die zich wil onderscheiden op de concurrerende arbeidsmarkt, verleid om actief aan de slag te gaan met zijn eigen presentatie.

Simon Sinek

Begin met het waarom

Begin met het waarom helpt u om beter en authentieker leiding te geven en om uw omgeving te inspireren.

Huub van Zwieten

Personal brand.nl

Uw digitale identiteit wordt steeds belangrijker en een sterk personal brand kan u veel opleveren. Wat zien mensen als ze uw naam googelen?

Cees Harmsen

Opmerkelijke ik

Aan de hand van psychologische technieken en oefeningen leert u onder andere uw omgeving, uw werk en uw geluk op positieve wijze te beïnvloeden als opmerkelijke personal brand.

Stef Verbeeck

Mensen als merken

Aan de hand van concrete tips, beproefde methodes en significante cases ontdekt u welke aspecten een impact hebben op uw imago.

Erik den Draak

Spring eruit met je sollicitatiebrief

Een sollicitatiebrief maakt het verschil tussen wel of niet uitgenodigd worden en is daarmee een van de belangrijkste schakels op weg naar een nieuwe baan.

Profileren

De arbeidsmarkt is in de afgelopen decennia sterk gedigitaliseerd. Dat heeft grote gevolgen voor jouw presentatie op de arbeidsmarkt. Om niet in de grote massa te verdwijnen is het belangrijk om op te vallen. Dat doe je door te zorgen voor een goed verhaal over jezelf en door uit te leggen wat jou uniek maakt. We noemen dat personal branding. In dit onderdeel van het portaal formuleer je jouw personal brand. Die kun je gebruiken om jezelf onderscheidend te profileren in jouw cv en je LinkedIn profiel. Daardoor word je beter gevonden wanneer organisaties of recruiters op zoek gaan naar een passende kandidaat voor een vacature.
Read less

Hoe formuleer ik mijn personal brand?

Hoe onderscheid ik me van mijn concurrenten wanneer ik werk zoek?

Wat zijn mijn unique sellingpoints?

Hoe maak ik een onderscheidend CV?

Hoe presenteer ik mezelf op LinkedIn?

Hoe formuleer ik kernachtig wat ik te bieden heb?

Hoe zorg ik dat ik door recruiters en werkgevers word gevonden?

Hoe werkt het?
Personal branding gaat niet over jezelf verkopen of beter zijn dan je concurrenten. Wél wil je duidelijk kunnen maken wat jou uniek maakt en waarin jij je onderscheidt van je vakgenoten. Vandaag de dag willen werkgevers namelijk heel precies weten wat je te bieden hebt. De vraag in de arbeidsmarkt is veranderd van algemene kennis en vaardigheden naar specialisme en het kunnen oplossen van specifieke problemen. Met je brand communiceer je dus hoe jij het antwoord bent op de uitdagingen van een nieuwe werkgever. Of, wanneer je als zelfstandige aan de slag wilt, hoe jouw dienst of product voorziet in de behoefte van jouw klant.
Actie
Werken aan je profilering begint met het in kaart brengen van je competenties, rollen, motivatie, kennis en ervaring. Dat zijn immers belangrijke onderdelen van jouw toegevoegde waarde. Daarnaast worden in een krachtige brand vaak waarden tot uitdrukking gebracht. Je ziet dat terug in de branding van veel grote merken. Denk bijvoorbeeld aan de waarde ambachtelijkheid in de slogan Vakmanschap, meesterschap, Grolsch of de oer-Hollandse waarde zuinigheid in '‘s-Lands grootste kruidenier blijft op de kleintjes letten'. Neem dus ook jouw persoonlijke waarden mee in je brand. Gebruik voor het formuleren van je brand de oefening Personal brand of raadpleeg voor advies een van de vele boekjes over dit onderwerp. Vergeet ook niet om de mensen in je omgeving te vragen wat jou uniek maakt. Voor anderen is het vaak veel makkelijker om jouw unique sellingpoints te benoemen dan voor jezelf.
Books

Stef Verbeeck

Personal branding

In 'Personal branding' leggen de schrijvers haarfijn uit hoe mensen sterke merken worden. Aan de hand van concrete tips en beproefde methodes ontdekt u welke aspecten een impact hebben op uw imago.

Huub van Zwieten

Een onweerstaanbaar CV

Met een reeks aan tips, ideeën, voorbeelden en oefeningen wordt de lezer, die zich wil onderscheiden op de concurrerende arbeidsmarkt, verleid om actief aan de slag te gaan met zijn eigen presentatie.

Simon Sinek

Begin met het waarom

Begin met het waarom helpt u om beter en authentieker leiding te geven en om uw omgeving te inspireren.

Huub van Zwieten

Personal brand.nl

Uw digitale identiteit wordt steeds belangrijker en een sterk personal brand kan u veel opleveren. Wat zien mensen als ze uw naam googelen?

Cees Harmsen

Opmerkelijke ik

Aan de hand van psychologische technieken en oefeningen leert u onder andere uw omgeving, uw werk en uw geluk op positieve wijze te beïnvloeden als opmerkelijke personal brand.

Stef Verbeeck

Mensen als merken

Aan de hand van concrete tips, beproefde methodes en significante cases ontdekt u welke aspecten een impact hebben op uw imago.

Erik den Draak

Spring eruit met je sollicitatiebrief

Een sollicitatiebrief maakt het verschil tussen wel of niet uitgenodigd worden en is daarmee een van de belangrijkste schakels op weg naar een nieuwe baan.